tisdag 19 oktober 2021

Ombytligt väder

Verkligen varierad cykling just nu. Ena dagen racer, nästa dagen MTB i lera, tredje dagen MTB på is. Idag blev det ytterligare en variant.

Försökte komma igång med träning så snart som möjligt på dagen. Jag brukar försöka mig på ett sådant upplägg, så ofta det går. Dvs arbeta hela dagen, men försöka avsluta vid 15 för att komma i väg på träning. Efter träningen lägger jag då resten av arbetet. Det gynnar cyklingen, men framför allt kroppen som inte klarar flera dagar i rad med möten under hela dagarna. Får jag ett avbrott för träning så fungerar det bättre.

Idag blev det som det ofta blir att jag inte kom iväg när jag planerat, då det fanns för mycket arbete som behövde göras. När jag så kom i väg hade vädret med blå himmel förmörkats. Bara en stund senare började snöfallet. 

Nej, jag kan inte säga att snöfallet avtog. Det blev allt värre och efter ett tag såg man nästan ingenting. Det blev inte lättare av att det mörknade.

Men som tur var hade jag klätt mig bra och satsat på MTB i dag. Men visst blev det en prövning mot slutet i det dåliga vädret. Men har du bestämt dig för 2,5 timmar så är det 2,5 timmar som gäller. 

Det blev trots allt en trevlig runda trots vädret och jag är nöjd att jag genomförde träningen som planerat. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar