tisdag 5 september 2017

SUB 7 på Vätternrundan!?

Jag har cyklat Vätternrundan ett flertal gånger och bestämde mig 2015 att det fick bli sista gången. Åtminstone på många år.

Jag öppnade dock upp för att om jag fick ett erbjudande om att delta i en grupp som satsade på SUB 7 så skulle det kunna vara en tillräcklig motivationsfaktor för att jag åter skulle stå på startlinjen.

Häromdagen fick jag så ett erbjudande om delta i en SUB 7 grupp på Vätternrundan 2018 med många starka cyklister.

Det känns helt klart intressant och visst skulle det vara roligt att rulla runt sjön i riktigt fin fart.

Samtidigt är det en mängd saker som måste falla på plats för att jag ska kunna tacka ja. Det handlar både om hur vi ser det i familjen och vilka andra lopp som planeras för 2018. Det finns ju begränsat med tid och du kan inte vara med på allt. Därför behöver jag prioritera. Hoppar jag på denna satsning behöver jag alltså prioritera bort något annat.

Sedan ska det fungera rent praktiskt för familjen att jag är borta just denna helg i mitten av juni.

SUB-gruppen vill ha ett snabbt svar, men jag hoppas på att få några dagar till för att hinna resonera ordentligt kring detta och så jag hinner se över min övriga planering för 2018.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar