lördag 1 juni 2013

Gamla knän på gammal gubbe

Efter mycket träningstid och få vilodagar borde jag vara seg, och till viss del är det så. Jag hade därför planerat att dra ned träningen under nästa vecka och även veckan efter. Tanken är att toppformen ska söka sig fram. Jag har seedningtävling inför Cykelvasan på lördag och nästkommande lördag väntar nästa utmaning, Vätternrundan. På lördag gör jag alltså MTB-tävlingspremiär och veckan efter ska jag försöka göra en god insats med HappyMTB. Jag hoppas cykla under 8 timmar på de 30 milen och göra det på ett kontrollerat och bra sätt. Hur det går - ja det återstår att se.

En stor orosfaktor är den bristfälliga sittställningen på min nya cykel och vad det får för följd på min kropp. Att jag inte fått till inställningarna på ett bra sätt ställer till det.

Jag brukar nästan aldrig tacka nej till gemensamma cykelrundor. Förra lördagen var ett av få tillfällen det hände då mina knän spökade. I dag hände det igen. Bror och Johan skulle cykla en 12 milarunda och jag tvingades tacka nej. Kroppen känns inte bra och mina knän är inte vad de borde vara. Jag hoppas nu verkligen att vila från torsdag kväll till söndag kväll ska göra susen. I morgon kväll hoppas jag nämligen kunna delta på Vännäs CK:s MTB-träning.

Därefter hoppas jag på mirakel både vad gäller att få till sittställningen och att mina knän ska trivas på min nya cykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar