lördag 11 oktober 2014

Resa, intervaller, älgar och linflygning

Idag kommer Katten hem efter nio dagar på resa. Hon har varit med CroRunning i Kroatien på löparresa och av rapporterna har hon haft det riktigt trevligt. Det kanske inte blir helt skoj att komma hem till vardagen, väta och kyla!?

Precis som när jag själv åker på cykelresa har dagarna varit fyllda av aktivitet. Tidig uppstigning för yoga, sedan löpning av olika slag och dessutom många roliga upptäcktsfärder och utmaningar.


Det verkar ha varit ett mycket glatt och engagerat gäng. Att vara tillsammans med samma intressen är aldrig fel.
Enligt mitt tycke var detta en riktigt najs bild och katten visar att hon är starkare än den gamla gubben.
Modig var hon också när de skulle åka lina över höga höjder.
Sedan var det också forsräning på programmet.
Själv tycker jag intervaller i löpning är måttligt skoj, men det verkar finnas andra som bara känner glädje.


Jag och Melle har haft en bra och hektisk vecka, men självklart ser vi fram till att mamman kommer hem.


Idag lyckades jag ta mig ut på en cykeltur, vilket varit lite svårt att få in under övriga veckan. Det blev två timmars MTB-cykling. Då det är älgjakt blev det endast grusvägar idag. Trots det tycker jag det är lite olustigt med alla jägare som sitter med sina vapen vid vägarna.

Nu blir det lite tacos innan vi ska hämta Katten på flyget om några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar