torsdag 9 februari 2017

Dålig tränigsvecka

Ja, då har det gått en vecka utan riktig träning. Kroppen har inte känts bra och jag är helt klart inte helt frisk. Orkeslös, rosslig och svårandad, då är träning ingen bra grej.

Under lördag och söndag tränade jag, men det kändes bedrövligt. I måndags fick jag avbryta träningen då jag blev kallsvettig och skakig i kroppen.

Helvila tisdag och onsdag utan möjlighet till träning. Idag försökte jag rulla lite, men känslan var dålig. Nu har jag ont i huvudet och det känns så där.

Inte bra.

Vi kan summera detta till min sämsta träningsvecka sedan augusti. Men så har också träningen gått väldigt bra fram till nu, och att inte få några bakslag är inte rimligt.

Nu hoppas jag bara att jag snart är tillbaka i riktig träning. Det troliga är dock att det tar några dagar.

4 kommentarer:

  1. Kroppen är klokare än knoppen.

    SvaraRadera
  2. Hej Tomas. Vi följs, tyvärr. Jag blev sjuk den 6 februari och har inte repat mig än. Tror det är RS-virus för det slog hårt. Är fortfarande förkyld men blir saakta bättre. Vad fasen! Jag håller på att bli tokig. Det som gick så bra med allt. Nu funderar jag på när det är lönt att testa och hur jag ska kliva på. Hur brukar du göra efter sjukdom? Nu är jag lite snorig och har en del slem kvar i halsen men i övrigt skapligt pigg. Tycker det är svårt att veta, vill inte börja med att få bryta... Är du frisk nu? /micke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter jobbigt. Hoppas att det inte är RS-virus och att du snart är tillbaka. Om kroppen känns hyfsat pigg och jag inte har ont i halsen brukar jag prova träna även om det är lite rossel kvar. Jag börjar med ett lugnare pass och känner mig för. Känns allt bra ställer jag på pass två. Själv har det varit allt annat än bra under två veckor. Idag var mitt första riktiga pass på länge. Kändes hyfsat och hoppas att kroppen i morgon säger att det bara är att köra på.

      Radera