söndag 14 januari 2018

Gran Canaria - Framme och det började med en stöld

Upp just efter fem i morse och sedan väldigt många timmar i flyg och buss innan jag nådde Gran Canaria.

Resan flöt ändå på och inga problem alls faktiskt. Cykeln dök upp på bandet och den verkar oskadd. Ni som hängt med vet att det inte alltid varit fallet.

På bussen till hotellet var jag dock rejält orolig ett tag, då jag denna gång skulle åka nästan längst och det innebar att cykeln hamnade underst i bagaget och tunga väskor kastades ovanpå.

Jag tvingades också lämna mitt handbagage under bussen och fick inte ta in det i bussen. Jag satte mig då så jag kunde se att ingen tog väskan vid stoppen före mitt stopp. Ja, jag kände mig lite töntig och överdriven att jag gjorde så, då jag aldrig tidigare hållit koll på detta sätt. Sedan verkade det ju helt orimligt att något skulle försvinna.

Men kanske är det så vi behöver göra som jag gjorde när vi åker buss? Några hållplatser innan jag skulle av steg två män av bussen. När bagageluckan öppnades var hans väska borta. Någon hade stulit den vid tidigare hållplats. Ja, bussen åkte och den väskan såg mannen aldrig mer. Inte roligt precis.

13 timmar efter att Katten skjutsat mig till Flygplatsen var jag så på hotellet. Jag pratade lite med hemmaplan innan jag packade upp och vad jag kan se är allt okej. Hoppas det verkligen är så när jag då startar igång i morgon.

Jag har haft förkylningskänning några dagar och tränade därför inte igår. Tyvärr är det inte bättre idag, men förhoppningsvis hittar jag på alternativt att det är bra till i morgon.

Blir det cykling får vi se vad det blir. Tyvärr verkar det bli väldigt kallt uppe i bergen. På toppen så kallt som 2 grader. Det känns ju inte så inbjudande precis. De jag eventuellt ska cykla på verkar satsa på monsterrunda i bergen, och jag vet inte om det är bästa starten på denna resa. Särskilt när jag är lite krasslig.

Vädret resten av vistelsen verkar inte bli så bra heller. Lite varmare än i morgon, men inte så mycket. Har nog kanske lite för lite varma kläder med mig. Ja, vi får se hur det går och blir helt enkelt.

Hotellet? Ja, det har jag bott på tidigare och är fint. Middagen i kväll var sådär, men det ordnar säkert upp sig.
Utsikt från balkongen just när jag anlänt till hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar