onsdag 10 oktober 2018

Dag 11 - kanske en runda till!?

Vi rullar vidare. Det gäller att passa på. Lite varmare denna vecka och troligen den sista där det känns hyfsat bekvämt att cykla ute och framför allt på racer.

Jag försöker därför att inte arbeta för länge på eftermiddagarna så jag hinner ut innan det mörknar. Som kompensation blir det lite arbete på kvällen istället. Så i kväll när Katten åkte på yoga och sonen var upptagen av att spela med kompisar blev det ett arbetspass.
 Men innan vi var där stod det alltså cykling på programmet. Jag fortsatte att som i går rulla i ett skönt tempo med fin natur och en med en trevlig podd som sällskap.

Precis som igår siktade jag på två timmar och 60 km. Och så blev det. Så en njutbar runda, med lite sol, mycket fin natur och inte allt för kallt.
 Nu har jag rullat på i 11 av de 12 senaste dagarna, men inte på det sätt jag gör för att pressa mig till stordåd precis.

Jag börjar i alla fall känna att kroppen börjar komma tillbaka efter den långa vilan vilket känns hoppingivande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar