tisdag 3 mars 2020

Mallorca dag 1 - Stormen, avstängda vägen och mörkret

Igår kväll började vi vår resa genom att ta oss ned till Stockholm. Idag åkte jag och Katten vidare till Mallorca.

Resan flöt på väldigt fint och redan vid 12.40 var vi framme vid hotellet. Incheckning, uppackning, handling och lite annat väntade.

Vi hade planerat att ta oss ut på en cykeltur 15.00 och 14.59 var vi iväg.

Nu blev det dock lite mer motstånd från flytet. Det blåste rejäl storm. Så pass mycket att Katten var lite tveksam på att alls cykla. Det gick dock fint ett längre tag men efter ca 2 timmar när det blåste som allra mest var det ingen lek.

Vi hade planerat att ta klättringen från Bunyola via Orient. När vi kom in klättringen stod det att vägen var avstängd. Det var dock andra som körde bil och cyklade och det var bara i början det var ett litet ras.

Långt senare på väg utför fick vi dock inse att det var där vägen var avstängd på riktigt.

Bara att cykla tillbaka samma väg och nu i rejäl stormig motvind. Katten var inte helt nöjd med att jag lett in henne på denna väg.

Detta blev en längre väg än planerat och ungefär när vi var hemma var det också mörkt.

Första dagen blev det 3 timmar och 45 minuters cykling med drygt 1000 höjdmeter. Planen var att det skulle gå lugnt första dagen. Men stormen gjorde att det blev tuffare att ligga bakom och dessutom fick Katten kämpa för att hålla emot i vinden. Det gjorde att jag fick köra ännu lugnare, så det blev en träning där det mesta kan kategoriseras återhämtning. Men bra att röra på benen, och så hoppas jag få till kvalité på delar av kommande dagar.

Väl tillbaka på hotellet blev det dusch och sedan en god middag.

Ja, sedan hoppas jag att det inte ska blåsa. Själva cyklingen blir lidande och sedan tar min trasiga axel rejält med stryk av att jag håller emot med överkroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar