lördag 16 augusti 2014

Cykelvasan - de sista skälvande....

Efter en bra resa landade vi i Mora. Kvällen ägnades åt praktiska bestyr med förberedelse av sig själv, av cykeln och hämtande av nummerlapp. 

Vi kom i säng i hyfsad tid, vilket var viktigt. Telefonen ringde nämligen redan 04.00. Snabbt upp och på med en mängd kläder då termometern visade 6 grader. Vi körde ca 15 minuters uppmjukning av kroppen, vilket var 15 minuter mer på cykeln än i fjol. 

Sedan bar det av till bussarna som ska ta oss och cyklarna till Sälen. 

Bussresan tar ca två timmar. Tiden ägnas åt detta blogginlägg, frukost, lite snack med bror, peppning och lite ångest.

Förkylningen är varken bättre eller sämre än i går och jag när ett hopp att den inte ska påverka prestationen allt för mycket.

Första långa backen i fjol var en pina, där det kändes som jag var tröttast och långsammast av alla. Jag önskar en lite bättre känsla detta år.

Det skulle vara fint om kropp och cykel nu håller ihop så jag denna gång även får se slutet av banan.

Nu ska jag äta lite mer, hamna i racemode och sedan hoppas jag få återkomma med en i alla fall hyfsat positiv rapport efter målgång.




2 kommentarer:

  1. Grattis grattis grattis!!!
    Det där gjorde ni grymt bra!
    Jocke: 3:06:05
    Tomas: 3:08:53
    Sjukt bra tider! Hjälmen av från mig respekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, min tid var bra, men känslan dålig.
      Bror fick till ett riktigt bra lopp och var riktigt nöjd

      Radera