lördag 5 september 2015

Så var veckan slut

En bra träningsvecka är slut då morgondagen kommer att ägnas åt husmålning och ingen träning.

I måndags blev det lite lugn cykling från Umeå då jag cyklade hem efter att ha lämnat hyrbilen jag haft.

I tisdags var det dags för Vännäs CK:s gemensamma träning. Katten arbetade och Melvin hade fotbollsträning. Det innebar att det skulle bli svårt att delta på träningen. De övriga var dock hyggliga och ändrade träningstid och startplats så jag kunde lämna Melvin på träningen, cykla därifrån och vid avslutad träning hämta sonen. En trevlig och bra kväll i fint väder.

I onsdags var det arbete och familj i fokus och ingen träning. På torsdagen var det för tredje torsdagen i rad dags för maxträning som Vännäs CK, Gimonäs CK och Sävar CK kör tillsammans. Denna gång trampade vi två varv runt en bana som mätte lite under 30 km.  Totalt alltså närmare 60 km och med riktigt bra intensitet. Snittfarten hamnade på drygt 40 km/h, men framför allt var det många ryck och försök att komma loss. Jag kände mig pigg och stark och försökte vara riktigt aktiv. Vi blev allt färre som var kvar i tätgruppen och vid spurten mot den osynliga mållinjen rullade jag in som tvåa. Det blev en bra genomkörare.

I går hade vi Barn- och utbildningsnämnd som drog ut på tiden. Det innebar att efter en promenad hem blev det direkt fredagstacos och en familjefilm. Någon tid för träning gick inte att frambringa.

Idag var det så dags för lite distans. Tjäder, Helmersson och jag trampade mot Bjurholm, svängde höger mot Skivsjö för att landa i Vindeln efter ca 75 km. Där blev det lite fika tillsammans med ett antal Gimonäsare som råkade dyka upp från ett annat håll. Efter fikat väntade ca 50 km via Rödåsel och hem. Totalt sett landade jag på 126 km och det blev en riktigt bra och trevlig runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar