söndag 10 januari 2016

Gran Canaria - Jättevåg, avstängd flygplats, ormar och lite cykling

Idag låg vi lite lågt med cykling så det blev endast en kortare runda med bror direkt efter frukost. Vi trampade ca 33 km och 800 höjdmeter.

Vi började med att trampa upp till utsikten - Las Yeguas på 480 meters höjd. Där blev det en kort paus då bror skulle göra ett Geocacheuppdrag. Själv passade jag på att fota lite.
Efter avklarat uppdrag trampade vi vidare mot Fataga och vände när det kändes lämpligt för att hinna tillbaka i tid för resten av dagens aktiviteter.
Det blev i alla fall ytterligare en trevlig runda i ett relativt lugnt tempo och mycket bra snack med bror.
Tillbaka på hotellet blev det en hamburgare i poolbaren innan vi tog bussen till beachen.

Vi var på stranden i ca 3 timmar och tro det eller ej – jag badade. Det hör verkligen inte till vanligheterna att jag badar i havet. Jag brukar vilja ha närmare 30 grader innan det blir bad. Det var helt klart en bra bit från detta.

Däremot var det stora vågor, och det är faktiskt lite skoj. Melvin badade mest hela tiden. Jag var inte lika uthållig. Egentligen skulle jag inte doppa mig, men vågorna var så stora att helt plötsligt sköljde en över hela mig.
Jag före, under och efter en våg
Därefter tillbaka till hotellet. Katten och Johanna (brors fru) gick och shoppade medan jag och Melvin myste på rummet.

Sedan middag. Kvällen avslutades med ormshow. Stora ormar var det. Tur jag slapp röra dem.

I morgon blir det förhoppningsvis en hel del cykling att rapportera kring.

Såg för övrigt i dag att det kunde gått mycket värre med min sprängämnesepisod i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Dessutom en fortsättning dag två. En liknande händelse skedde i dag på Skavsta och nedan kan du se vad som hände då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar