tisdag 14 juni 2016

Tre cykelpass och lite intervaller

Rullade lite cykel ikväll. Först 12 kilometer med sonen, sedan 18 egna kilometrar innan jag rullade ned till GULF för lite gemensam träning.

Då det är Vätternrundan i helgen valde många träningsvila, så vi blev endast tre men naggande goda.
Jag, Tjäder och Christoffer kom överens om att vi skulle rulla till bortanför Rödåsel och tillbaka.

Till att börja med tog vi det lugnt, men från att vi tog sista avtagsvägen och svängde vänster vid slöjdarnas hus blev det bra fart på tillställningen. Nu väntade totalt 46 kilometrar med vändning efter 23 km.

Jag tog första förningen som blev 12 minuter och därefter 8 minuter lite lugnare innan det var dags för nästa förning som blev 8 minuter. Sedan kvarstod bara drygt 7 minuter så skulle vi vända. Vid vändningen hade vi snittat 37 km/h i motvinden.

När vi vände tog jag åter första förningen och bestämde mig för att ta en förning på 10 km, vilket jag också gjorde. Det tog 15 minuter och som vid varje tidigare förning låg jag på ca 350 watt.

Det blev efter en stund ytterligare en förning på 350 watt och denna gång 7 minuter.

Totalt blev det alltså 42 minuter med en snittwatt på ca 350 watt. Det kändes förvånansvärt bra.

På tillbakavägen blev det en snittfart på en bit över 40 km/h.

På slutet tog vi det lugnt och snackade på medan vi rullade tillbaka till start.

Mycket trevligt, med hög intensitet och bra fart kan jag sammanfatta kvällens träning som totalt landade på 63 km och för hela dagen på 93 km.

2 kommentarer:

  1. 23 km på linjehojar i 37 km/h snittfart i motvind är riktigt riktigt bra!
    42 minuter 350 watt!!! Starkt!
    Det är grymt bra det Tomas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var helt klart positivt överraskad över att det kändes så pass bra.

      Radera