söndag 14 maj 2017

Inga kalasben, och mina planer för veckan

Idag var det dubbla kalas hos bror då vi firade båda deras barn.
Planen för dagen var att få till några timmars cykling, men min tidsplanering havererade. Därför blev det bara en timmes cykling med tempohojen just innan kalaset. Men några kalasben gick inte att finna.

Benen var alltså sega, och något längre tryck var inte aktuellt.

Som jag skrev i går har jag sänkt sittställningen med 2 cm. Jag fortsatte alltså bedömningen i dag om jag ska köra så här, höja lite eller återgå till det jag haft i över ett år.

Det var dock lite svårt med denna bedömning då det kändes ganska bra i positionen, men samtidigt var det lite jobbigt att få upp huvudet ordentligt utan att få känningar. Jag fick också känslan av att det var lättare att få upp effekten utan att pulsen stack i väg. Men å andra sidan var känslan att det blev tuffare för benen. Sedan kändes det lite mer i armarna än det brukar, men det kan vara en vanesak.

När jag dessutom redan från start kändes seg i benen är det ännu svårare att bedöma läget. Jag får nog helt enkelt prova en gång till innan jag tar ställning till vilken inställning jag ska köra på framöver.

I morgon är planen att på kvällen köra ett kort pass på tempohojen. På tisdag är det träningstävling i Umeå med Vännäs CK, Gimonäs CK, Sävar CK och Obbola CK. Får jag ihop det praktiska är tanken att vara med på denna genomkörare. Onsdag till fredag är det lite mer osäkert hur det blir med träningen då vi har utvecklingsdagar med vår ledningsgrupp inom Barn- och utbildning.

På lördag och söndag bjuder Gottne in till möjligheten att provköra SM-banorna på tempo och linje. Jag hoppas kunna vara på plats och känna på banorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar