söndag 24 september 2017

Nytt hjul - Zipp 808 NSW

Ja, det händer en del vad gäller material just nu inför nästa cykelsäsong. Några delar kvar, men sedan är jag i alla fall i hamn materialmässigt.

Jag har tyvärr fått en del skador på mitt framhjul jag brukar ha på tempohojen, så nu har jag blivit med ny kompis. Jag fortsätter med Zipp, men nu blev det alltså en uppgradering från vanliga zipp 808 till Zipp 808 NSW. Ska enligt uppgift vara lite snabbare. Vi får hoppas de har rätt.
Hjulen har i alla fall fått väldigt goda omdömen i olika tester. Det gäller såväl snabbhet, hur de fungerar i kantvind och bromsförmåga. I tempo räknas varje sekund, så är de bara lite snabbare kan det bli guld värd. Testerna indikerar att de ska vara klart bättre än de vanliga 808:orna som jag hittills haft. Blir spännande att se om den detta stämmer i verkligheten också.

Åtminstone ser hjulet väldigt snabbt och fint ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar