torsdag 31 maj 2018

Ledardagar och ryggproblemen gör sig påminda

Så var det redan torsdag denna vecka. Inga livstecken på bloggen på 4 dagar.

Det har helt enkelt inte funnits så mycket att skriva om och inte heller någon tid att tillgå får att skriva.

Hur har jag då fördrivit veckan? Jag började med att cykla från Vännäs till Anumark tidigt måndag morgon. Denna gång var det tempohojen som fick hänga med. Det blev 45 km cykling innan jag nådde Entré Norr. Där tillbringade jag sedan tre dagar tillsammans med mina ledare inom Barn- och utbildning. Riktigt givande och trevligt.
Mitt sällskap på rummet under ledardagarna 

Sedan förra veckan har jag till och från haft diffusa känslor i kroppen som indikerar sjukdom. Men jag har ändå inte varit sjuk. Vet inte om det är mina problem kring pollen/astma eller om det ligger någon förkylning och pyr lite smått. Ena dagen bättre, andra dagen sämre.

Ja, sedan har jag mina problem med ryggen som strålar ned i benen. Det var katastrofläge i april med ingen träning alls. Jag har genomgått flera behandlingar och jobbat med rehab och kroppen har blivit bättre och bättre.

Nu på slutet har jag dock till och från fått igen problemen, även om de är mindre än tidigare. En dag då det inte känns bra drar musklerna ihop sig och ryggen smärtar. Då går det inte att få något vettigt tryck alls. En dag då det känns bättre är det som "vanligt".

I måndags morse var en sämre dag och vid minsta lilla tryck fick jag problem och det gick inte att trycka något alls innan det i kroppen kändes som jag gick på max. Lugn cykling gick bra.

Hela måndag och tisdag har jag haft stora problem och jag har försökt att rehaba för att det ska släppa.

När jag igår cyklade hem på tempohojen gick det åter fint att trycka på, även om jag kände lite.

Idag drar det lite i ryggen och i rumpmuskeln som är den muskel som brukar drabbas värst.

Det blir nog till att boka ny behandling. Inget bra läge att få tillbaka känningar nu när det snart väntar viktiga tävlingar.

I kväll är det gemensam fartträning med klubbarna här runt omkring. Jag kommer inte att hinna få in det i min agenda, och det var nog ändå kanske inte helt fel då det känns som det känns i kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar