måndag 3 december 2018

Intervallexperiment som ger svar

Ikväll blev det inte tid för träning förrän vid 21.30. Bra då att jag planerat ett kort men intensivt träningspass.

Det stod fyror på programmet och de är en del i ett experiment kring intervaller som jag just nu provar. Jag kommer inom kort presentera mina tankar.

Hur ofta?
Hur hårt?
Hur effektivt?

Tanken är att vi ska få svaren inom några dagar.

Ikväll blev det alltså lugn cykling i ca 58 minuter och totalt 17,5 minuter intervalltid.

Efter uppvärmning blev det 3 stycken 30 sekundare för att väcka kroppen. Sedan alltså fyror med 3 minuter lugnare cykling mellan varje intervall. Det blev som vanligt jobbigt och det krävdes förstås en del mental uppmuntran för rulla igenom intervallerna.

Jag tog en bild av mig själv efter sista fyran och vacker är man ju aldrig men direkt efter intervaller är det verkligen ingen vacker syn. Och idag var faktiskt bilden suddigare än känslan.

Mer blev det inte i dag, men du har alltså en del "intervallsanningar" att se fram emot om du håller utkik på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att följa. Nyfiken på hur många W du brukar i intervallerna. Och i den lugna cyklingen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt du följer. På kommande inlägg kommer svaret på din fråga och mycket annat.

      Radera