lördag 6 april 2013

Frosseri

Visst saknar vi Tova och Katten som inte är hemma i helgen, men jag och Melvin har trots detta haft ännu en bra dag. En bra dag full av frosseri. Jag har frossat i mat, träning, sport och kvalitetstid för son och far.

Dagen började med kvalitetstid tillsammans med Melvin och vi hade både det riktigt bra. Vid lunch kom mormor och morfar och lånade Melvin några timmar. Jag satte mig då och såg på sport samtidigt som jag åt upp resterna från gårdagens hemlagade pizza. Fantastiskt gott och avslappnande.

Hemlagad pizza med egen deg fylld med tomat, svamp, oxfilé, lök och bea.

På eftermiddagen blev det mer Melvintid innan han gick till en kompis. Den timmen ägnade jag åt träning. Jag kopierade gårdagens träning med 16 intervaller på vardera 15 sekunder. Jag kände mig lite starkare i dag och ökade intensiteten till just över 400 watt och 103 i kadens. Ett bra pass som förhoppningsvis för mig framåt utan att göra mig mer sliten.

Garaget/trainerrummet med min gamla cykel som fästs vid trainern. Bakom ser vi Kattens cykel och i bakgrunden min MTB.

Efter cykling och dusch var det dags för middag och fortsatt frosseri. Jag lagade tacos och det är verkligen en favoritmat både för mig och sonen. Mycket gott.


Tacos med gurka, sallad, tomat, lök, sås och guacamole


Melvin med tacosen i högsta hugg

Nu på kvälllen myser sonen och pappan framför tvn.Vi ser på: Smartare än en femteklassare?
Ännu bättre än myset tycker nog sonen att popcornen och påskskummet är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar