torsdag 23 januari 2014

Tomten på besök

Ännu en träningsfri dag. I stället har jag ägnat dagen åt mycket jobb, lite rast, ganska mycket huvudvärk, lite förhöjd puls, lite rossel, mycket trötthet i kroppen.

Ja, av många anledningar blev det alltså ingen träning i dag heller. Om jag är nöjd över detta - knappast.

Däremot blev det lilla julafton idag. Helt plötsligt knackade det på och det delades ut julklappar. Sonen blev riktigt nöjd som fick ett jättepaket med lego, fina böcker och dessutom en paleontologleksak. Den går ut på att man ska gräva fram dinosarieben och därefter sätta ihop skelettet. I och med att han kan "allt" om dinosaurier och enligt uppgift ska bli paleontolog så passade det perfekt. Han är dessutom en riktig lego och bokgubbe - så allt blev perfekt. Vi övriga fick också fina julklappar, inte dumt alls.

Ja då är det avresa till Gran Canaria på lördag morgon 08.10. Nu är frågan om kroppen tänkt friskna till eller om det fortsatt ska bli sämre. Än så länge går det inte åt rätt håll. Målet ligger dock fast att jag ska köra en första cykeltur på lördag vid fyra på eftermiddagen. Sedan är tanken att det blir cykling varje dag under en vecka. Vi får se om det måste revideras....

Nu blir det lite KanJang till kvällsfika.

4 kommentarer:

  1. Roligt med Tomten men trist med förkylningen... :-(
    Krya på sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jobbar för att krya på mig - vi får hoppas det lyckas.

      Radera
  2. Julklappar en manad för sent !? Vilken tur - inte får jag några julklappar nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller 11 månader i förväg.. Nej, vissa har tur.

      Radera