lördag 31 januari 2015

En lönnmördare på lager?

Så var vi då på väg mot södern. Fyra timmars flygresa avverkade och två kvar innan vi landar på Gran Canaria.

Pulsen är hög, och det är nog inte bara för att jag är uppspelt inför en lång ledighet. Det är nog inte heller bara det vackra sällskapet eller flygrädslan.

Tyvärr är det nog fru bacill som spelar mig ett spratt. En vilopuls som är ca dubbelt så hög som vanligt är nog inte helt optimalt va? Just nu pendlar den mellan 85 och 90.

Jag vill gärna ta ut skillsmässa men fru bacill klänger sig fast och vägrar släppa. Tur vi inte har några barn i hop. Då skulle det krävas 6 månaders betänketid innan domstolen godkände skillsmässan. Nu hoppas jag maskineriet kan mala snabbare och att det snart är löst.

Under tiden försöker jag nonchalera min maka så mycket det går och hitta roliga och spännande saker. Men en sur fru som biter sig fast tar på orken, så inte mäktar jag med allt som vanligt.

Hon har även sagt att hon ska följa med om jag tar en cykeltur. En fru på styret och upp i bergen? Det är nog inte möjligt. Jag måste lösa detta på annat sätt.

Vet någon om det finns lönnmördare att hyra på Gran Canaria? Jag har redan försökt med ett antal naturläkemedel/gifter som jag matat henne, men hon verkar immun. Måste alltså prova ännu mer drastiska vägar.

Jag fortsätter kriget så hörs vi senare.

9 kommentarer:

  1. Om jag vore du, in på närmsta apotek å förklara situationen. De har helt andra resurser där nere... Jag blev varse det på Mallis! Det jag fick för min vad helade mig på 2 dar...
    Så kolla med pharmacia mitt tips!
    Förkyld heter frio på spanska Tomas :-)
    Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra idé. Tack för tipset.

      Radera
    2. Ingen orsak cykelbroder! Jag förstår till fullo ditt dilemma! Jag hoppas
      verkligen du blir fri din förkylning. Men som sagt närmaste pharmacia mitt tips
      de är grymt duktiga på att ge rätt behandling för din åkomma. Kanske med något
      starkare medicin än här hemma. Men frisk kan jag garantera att du blir...

      Radera
  2. Tur att din Sambo är lite trevligare än din Fru!(?) ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt klart. Sambon hoppas jag på att få behålla. Du borde ju bli glad om du blir av med "frun"

      Radera
    2. Jag vill inte veta av någon tredje part. Är inte heller intresserad av att ta över ansvaret för din blivande ex-fru!

      Radera
    3. Jag gör mitt yttersta, men har ännu inte lyckats...

      Radera
  3. Haha! Du/ni är för roliga. Hoppas den otrevliga frun överger dig!

    SvaraRadera
  4. Ajaj. Inte bra.

    Jag är för en samtyckeslag så att sådant här inte ska kunna hända.

    SvaraRadera