torsdag 22 januari 2015

Hoppfull kring skadan

Så var det avklarat, och det gick i alla fall på kort sikt över förväntat.

Jag värmde upp ordentligt och körde sedan sweetspot en stund. Knäet kändes förvånansvärt okej, så jag bestämde mig för att under några minuter lägga mig på tröskelintensitet. Därefter blev det lite distanstempo och lugnt på slutet.

Det har nu gått några timmar sedan mitt test och knäet känns fortfarande helt ok. Nu hoppas jag att det känns okej även framöver. Även om det känns bra blir det med all säkerhet vila i morgon för att inte utmana knäet i onödan.

Känns allt bra på fredag hoppas jag kunna börja om med träning enligt plan. Hur det blir med det, ja vi får se. Jag ska ju trots allt till Gran Canaria nästa lördag, så det är viktigare att jag kan cykla där, än att jag så snabbt som möjligt återgår till ordinarie träning och kanske går över gränsen!?

Hur som helst känns det nu väldigt hoppfullt. Jag kan med all säkerhet konstatera att det inte är skador inne i själva knäet, utan det handlar om senor, senfästen och muskler. Då det nu redan efter 10 dagars vila verkar fungera så pass hyfsat bedömer jag att skadorna är lindriga.

Jag kommer dock att vara uppmärksam på detta nu och ett tag framöver.

Jag har varit genuint orolig att det var något riktigt allvarligt och långvarigt, så just nu känner jag mig lättad och på gott humör.

2 kommentarer:

  1. Där ser man, va bra! Jag tycker att du ska ha fokus på Gran Canaria Tomas! Så ta det varligt nu så du inte kör sönder nått vore rätt trist att åka dit och inte kunna cykla alls.


    SvaraRadera