fredag 26 februari 2016

Det blev en DNS

I måndags var det vilodag. Då kroppen inte har känts riktigt bra under resten veckan har jag mest ägnat mig åt MAF-intensitet och väntat på att kroppen ska börja svara.

Jag har funderat om jag var sliten, men det kändes inte troligt då jag hållit mig till min träningsplan som kroppen borde klara. I går kväll kom så förklaringen.

Kroppen kändes allt sämre, vilopulsen ökade och tröttheten infann sig. I natt vaknade jag flera gånger av halsont och tät näsa.

I morse kändes det lite bättre och det fungerade hyfsat att arbeta. Under eftermiddagen blev det dock allt sämre. Ont i huvudet, bihålorna ur fas, kraftlöshet, trötthet och allmänna sjukdomssymptom.

Av träningen som skulle ske idag blev det alltså ett - DNS. I morgon var det redan inplanerad vila då vi är på "Familj och Sorg" i Umeå. Sedan läser jag i träningsplaneringen att det är intervaller på söndag.

Det är dock inte särskilt troligt att det blir någon mer träning i veckan. Jag skrev igår att jag skulle träna på tills det släpper. Så blev det inte. Sjukdomen slog till och troligen "ser jag fram emot" minst fem vilodagar. Blir det så är det inte bra men acceptabelt. Jag hoppas dock att det inte drar ut ännu mer på tiden.

Nu ska jag gå och snyta mig.... Eller var det knyta mig? Eller bara tycka lite synd om mig själv?

2 kommentarer:

  1. Ajdå!
    Ja du har verkligen missflyt med sjukdomar just nu Tomas!
    Klart du får tycka synd om dig själv det skulle jag också göra, man blir rätt frustrerad när detta händer och du har nu haft flera på raken.
    Bryt ihop och kom igen kompis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA, det har helt klart varit lite missflyt på slutet. Men det är klart. Jag fick nästan 4 månader utan avbrott, så förr eller senare blir det motgång. Dock är det irriterande med så mycket på så kort tid och särskilt när säsongen börjar synas i fjärran.

      Radera