tisdag 25 april 2017

Tog i lite, under 8 minuter

Efter helgens hårdkörning på tävlingarna i Barsebäck blev det träningsvila i går. Istället ägnades kvällen åt att packa upp, tvätta, fixa, arbeta mm.

I dag blev det dock lite träning. Ute? Skulle inte tro det. Det har ju gått troll i vädret så på eftermiddagen började det snöa igen. Det är verkligen muntert med vädret här i norr. Fortfarande har jag inte en enda minut utecykling med racern här i Vännäs under 2017.

Nej, istället fick jag montera trainern som jag haft med mig söderut och köra innecykling.

Totalt blev det 75 minuters cykling där det mesta var väldigt lugnt och beskedligt. 50 minuters rullande och sedan 10 minuter som skulle väcka kroppen lite och slutligen 15 minuter lugnt på slutet.

Jag tog bara i under 8 minuter, men det kan vara jobbigt det också.

Det blev tre intervaller. Den första på 2,5 minuter, den andra varade 3 minuter och den sista 2,5 minuter. Mellan intervallerna cyklade jag lugnare i en minut. Totalt tog detta alltså bara 10 minuter. 425 watt på intervallerna och ca 220 watt på vilan mellan intervallerna. Visst var det jobbigt, men det kändes bra och benen var starka i dag.

Ja, det blev inte mer än så.

På lördag är planen att åka ned på Smack-tempot. Tyvärr är det inte bara i norr det är dåligt väder. Väderleksrapporten visar just nu bara några plusgrader och risk för snö. Det känns inte helt muntert. Jag hoppas det inte blir fullt så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar