söndag 30 juli 2017

NM - Ett dåligt skämt och en parodi!!

I helgen har parodin i Randers utspelats. En pjäs i två akter, med många dåliga skämt och inget lyckligt slut. 

Jag hade förstås hoppats att skämten skulle sluta i går och att det i dag skulle vara en riktig tävling nu då det ändå är Nordiska Mästerskapen.

Men icke!!

Det har visat sig att det är någon typ av flis i/på vägarna som kommer fram när det regnar.

Detta kände många danskar till, så de hade både punkteringsvätska och någon form av tejp inne i däcken. 

De flesta andra hade ingen aning.

Vi var tre klasser som startade i regn och skulle köra minst 12 varv.

Hur det gick?

I vår klass var 2 danskar först i mål, sedan kom två andra cyklister fem minuter senare. Ytterligare två kom i mål, men de var nästan ett varv efter. 4 av 6 i mål var danskar och ingen i vårt landslag tog sig i mål.

I H30 kom två danskar först, sedan en svensk 20 minuter senare och ytterligare en 47 minuter senare. Så troligen bara två som inte punkterat. Totalt 4 i mål.

I H35 vann en dansk. En norrman kom 8 minuter senare på andra plats och ytterligare en norrman 24 minuter efter tog brons. Resten bröt.

Ja, som ni förstår visste danskarna något som inte övriga visste.

Rent generellt känns det oseriöst när det blir så här, och under all kritik. 

Även i de klasser som körde kortare eller slapp regnet var det många punkteringar, dock inte lika många.

Ja, detta blev en riktigt dålig helg. Danmark visade sig inte från sin bästa sida, och lotteriet var ingen höjdare.

För övrigt är detta bara andra gången jag var i Danmark. Förra gången jag var här tog det bara 15 minuter så blev min resväska stulen.

Det var fullt av skador även på däcken som inte punkterat, så jag behöver byta båda tempodäcken, båda däcken på tävlingshjulen och även båda däcken som jag har på mina träningshjul som jag använt tidigare i veckan. Minst ett av Kattens däck behöver också bytas. Jag har ännu inte kollat sonens däck och inte heller däcken på träningshjulen till tempohojen. 

Så mellan 7 och 12 däck behöver nu köpas. Så på grund av all flis på vägen behövs en hel del flis.

Jag hoppas att parodin nu är slut så det inte finns fler akter som jag då drabbas av i kommande tävlingar.

I morgon ger vi oss av norrut, och inte tar jag med mig något vidare humör.


4 kommentarer:

  1. Vilket jävla skämt! Inget annat än en stor SKANDAL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag kan bara hålla med! Skit att det blev sådär.
      En dansk frågar på FB:n om inte den svenska landslagsledningen visste om detta... Vilken landslagsledning, Nordiska för veteraner skulle ha en landslagsledning med sig???? Tillåt mig tvivla!
      Osportsligt så det förslår riktigt dåligt!

      Radera
    2. Ja, bror. Kanninte annat än att hålla med.

      Radera
    3. Ja, Mazze. Känns inte rätt.

      Radera