fredag 4 augusti 2017

Fullständigt misslyckade backintervaller

Det är mycket som händer nu som påverkar måendet både fysiskt och psykiskt. Trots det har i stort sett varenda träning sista månaden varit bra. Så inte idag.

Efter att ha varit på jobbet två gånger, handlat, bakat med sonen, förberett middagen mm fanns det sent på eftermiddagen tid för lite träning.

Min plan var att köra backintervaller. Planen havererade helt. Idag fanns det varken kraft i benen eller någon mental kraft.

Jag ville dock inte gärna ge upp, så jag provade köra lite "fartlek". Det innebar att jag tryckte på rejält i klättringarna, och släppte av en liten stund då och då och tryckte sedan på igen. Detta gick att hålla i en stund, men varken benen eller skallen var på sitt bästa jag.

Det blev med andra ord ett bedrövligt dåligt pass och inte alls som jag önskat. Fick ihop totalt 11 minuter över min FTP, men inte en sekund i pulszon fem. Inget vidare intervallpass med andra ord. När jag så insåg att detta slet mer en utvecklade någon kvalité gav jag upp och åkte hem.

Jag har gjort en första analys av varför det blev så här. I morgon blir det långgrunda med några andra cyklister. Beroende på hur det känns då kommer jag bestämma hur jag går vidare i träningen och eventuellt blir det vissa justeringar i min plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar