torsdag 23 november 2017

Kaos och 50 intervaller

Vilken kaosartad dag detta har varit. De senaste dagarna har det kommit varningssignaler om vädret, och de visade sig stämma.

Redan i morse var det snökaos och typ storm. Inte blev det bättre under dagen. När jag kom hem från arbetet höll jag på att köra fast med bilen, men efter att jag och Katten skottat såväl bakom som framför bilen och rensat bort snö från carporten tog vi oss till slut in på gården.

En dag när det snöar extremt och dessutom blåser mycket är det typ omöjligt att få bort alla snö. Exempelvis såg jag en av våra grannar vara ute och skotta direkt på morgonen. När jag sedan åkte hem för att skjutsa Katten på hennes jobb vid tolvtiden var de fortfarande ute och skottade och när jag kom hem såg jag för tredje gången i rad grannen som var ute och skottade.

Fram emot kvällen gick det från minus till plus. Från snö till rejält regn i stället. Stormen har valt att vara kvar så just nu piskar regn och vind mot huset och det smäller en hel del.

Så tidigare i dag var det många decimeter snö. Vi får se hur mycket som är kvar i morgon. Hur som helst varnas det för blixthalka i morgon, så vi får se hur det blir med det.

Jo, jag har tränat i dag.

Denna vecka är en 30-30 i fokus. I går körde jag block med 10 ggr 30-30  och det upprepades 3 gånger. Idag fortsatte jag på samma sätt och körde tre block före middagen. Efter middag och någon timme med Katten skulle hon på yoga. Då var det dags för del två i träningen vilket innebar två nya block med 30-30.

Jag ska villigt erkänna att benen var tröttare idag efter 30 intervaller i går och det tog delvis emot en hel del. Faktiskt mer i början än mot slutet.

Jag hittade dock rätt med effekten då varje tio landade på ungefär samma snitteffekt. Det var jobbigt, men hanterbart. Drygt 440-460 watt på den tyngre delen och ca 230 watt på de lugnare 30 sekunderna. Tiorna landade på motsvarande 345, 349, 348, 355 och 352 watt.  väldigt jämnt alltså.

Totalt blev det 140 minuter idag och alltså 5 ggr 10 minuter som var mer eller mindre tuffa.

I morgon bitti är planen att få till två 10:or till motsvarande de som jag körde idag. Då har jag fått i hop 10 intervallblock på tre dagar och har då gjort rätt för vilodag på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar