tisdag 12 juni 2018

Låg puls men sega ben - Lite oro inför det som kommer

I kväll gemensam träning med Vännäs CK. För dagen var vi väldigt få. Bara 4 stycken. Men det ger ändå bra träning för oss som är på plats.
Erik pigg och stark


Idag rullade vi lugnt i ca 10 km och sedan körde vi ett kort lagtempo. Därefter 5 intervaller där var och en matade på i 2 km och sedan cyklade vi lugnt 2-3 km och sedan körde vi igen. Vi avslutade med en 4 km lång intervall.
Roligt med nya cyklister. Simon både trevlig och redan duktig

Det var roligt att se hur stark Simon J redan blivit. Han hängde med riktigt bra, trots lite cykling. Men å andra sidan är han ju riktigt bra på längdåkning, så helt ologiskt är det inte. Erik N var verkligen på bettet i dag och på flera intervaller fick jag gå i rygg på honom för att hamna på den planerade effekten. Ja, sedan hade Helmersson diamantben i dag och matade på som aldrig förr.
Helmersson hade extra raketbränsle idag

Ja, det var egentligen bara jag som kände mig svag i dag. Det var stört omöjligt att gå upp i pulszon fem och samtidigt var benen osedvanligt sega och trötta. Med de effekter jag låg på borde det känts bättre. Men så var det alltså inte.
Idag var jag extra gammal och benen var verkligen dåliga

Frågan är om jag kört för många tuffa pass på slutet? Jag har ju dragit ned träningsmängden rejält, men haft hög intensitet på det jag kört. Ja, hur som helst. Nu blir det ett ganska hårt men kort tempopass i morgon, och sedan släpper jag ännu mer på träningen.

På fredag åker vi ned till Båstad och då blir det träningsvila fredag och lördag. Eventuellt också torsdag, Sedan hoppas jag vi nått Båstad så jag hinner provköra linejbanan och tempobanan på söndag.

Träningsvila eller mycket lugn cykling måndag, ett väckningspass på tisdag och sedan är det tempo-SM på onsdag.

Som det känns nu är det mycket som saknas för att vara på G om en vecka, men jag hoppas fortfarande att formen ska komma när jag snart släpper helt på träningen. Klurigt det här med toppning. Du kan få din livs dag, men det kan också bli fiasko och du är sämre än på alla övriga tävlingar under året. Vi får se hur jag lyckas denna gång.

I morgon heldag med ledarlaget i Barn- och utbildning och sedan alltså tempoträning på kvällen. Jag hoppas att vi då blir fler cyklister än idag. På torsdag är det arbete och sedan står det främst packning på programmet.

Skolavslutning på fredag och sedan åker vi på eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar