onsdag 17 april 2019

Sjukt tråkigt

Efter extremt lång frånvaro för alla mina skador har jag lyckats få till en riktigt bra vecka på Mallorca.

Efter denna resa har jag dock fått ett rejält hack i skivan. Dock ett mer vanligt sådant. Sedan hoppas jag förstås på att slippa sådant då jag tänkte att mina skador skulle räcka till.

Hur som helst tränade jag förra tisdagen på Mallorca. På onsdagen åkte vi hem och sedan hann jag med ett kort bra träningspass på trainern under torsdag kväll.

I fredags skulle vi åka till fjällen. Då jag fortfarande har stora begränsningar fick jag stryka slalom från mitt program och tog istället med mig min portabla trainer och cykel till det. Jag tänkte att i stället för att göra ingenting i fjällstugan medan Melvin och Katten skulle åka slalom kunde jag i alla fall träna. Nej, det kunde jag inte.

Vi åkte alltså fredag eftermiddag och ungefär när vi nådde Borgafjäll började jag insjukna. Därefter har jag varit rejält förkyld och liggande. Jag är glad för Melvin och Kattens skull att vi åkte till fjällen och de han med mycket skoj. För egen del var det ingen hit att ligga till sängs från fredag till måndag.
Melvin skickade en hälsning från slalombacken till min sjuksäng

Min syster med familj kom upp till stugan på onsdag kväll och för att inte smitta dem bestämde vi oss för att åka hem.

Vi är nu hemma och fortfarande är jag inte återställd. Dessutom har jag lyckats smitta Katten. Det var inte snällt av mig.

Det här blev ju inte topp vad gäller träning heller då den helt havererat efter mina fina vecka på Mallorca. Ja, rent allmänt har detta år innehållit många fler veckor jag inte kan träna alls än de jag kunnat träna. Inte helt skoj.

Lite surt rent allmänt och när det dessutom är toppenväder är det ännu surare. Jag hoppas dock snart vara på banan igen. Vi har planerat för två distansrundor med Vännäs CK lördag och söndag. Hoppas verkligen jag ska vara på banan då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar