lördag 9 mars 2013

Utmaningar 2013

Många roliga och utmanande dagar att se fram emot.

Jag har haft en tuff start på året träningsmässigt. Men jag hoppas fortfarande på många fantastiska stunder på cykeln både när det gäller träningsläger och olika tävlingar. Jag har satt upp en preliminär plan för året som förhoppningsvis ska ge mig både adrenalinkickar, mjölksyra, spänning, glädje och gemenskap. Här kommer en mycket kort beskrivning av aktiviteterna som är planerade till och med juni. Självklart tillkommer mängder av träning förutom det som bekrivs nedan.

11-24 januari: Kanarieöarna
Vi hade två fantastiska och givande veckor på Gran Canaria med totalt 30 timmar i sadeln, 11.500 höjdmeter och ca 80 mil.

13-23 april: Mallorca
I april bär det av till Mallorca tillsammans med bror. Jag hoppas på riktigt bra träning.

Maj: Eventuellt något Rondonneurlopp på 20 mil eller liknande. Eller kanske hittar vi någon annan givande aktivitet?!

24-26 maj: Vänern Runt - ca 60 mil
I fjol cyklade jag för första gången Vänern Runt. Vi cyklade i tre dagar och totalt nästan 60 mil. Totaltiden blev drygt 17 timmar. En bra helg för att få många mil i benen, samtidigt som det är en social begivenhet. I år blir det eventuellt ytterligare en tur.

1 eller 2 juni: Bikeboost i Umeå - ca 10 mil?
Tredje året i rad.

8 juni: Krafttrampen MTB - Skellefteå
I år ska vi delta på Cykelvasan. Det finns några seedningslopp för en bättre startposition, och Kraftrampen är ett av dessa. Därför blir det ett MTB-lopp i början av säsongen, faktiskt mitt allra första.

15 juni: Vätternrundan - 30 mil
I år blir det min tredje runda. Jag har de båda tidigare åren satsat på SUB 8. 2011 blev min sluttid 8.02 och 2012 kom jag i mål efter 7.59. I år är målet att klara åtta timmar, samtidigt som jag känner mig piggare än 2012 och bidrar till mer farthållning. Även i år kör jag för Happymtb.

29/30 juni: Gottnetrampet - ca 7 mil
För andra året i rad blir det en runda i Örnsköldsvikstrakten.


Det kan självklart av olika anledningar både tillkomma och eventuellt strykas några lopp.

Jag återkommer inom kort med preliminär planering för resten av sommaren och hösten.

4 kommentarer:

  1. Tävlingsklass el motion i gottne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om formen är bra blir det tävlingsklass.

      Radera
  2. Efter att ha fört in mina tävlingar under våren och sommaren kanske vi får någon helg över då vi kan träffas...? ;-)
    <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske det. I annat fall får vi synas efter vägen.....

      Radera