tisdag 16 april 2013

Mallorca 2013 - dag 2: Porto Christo, Arsenal och Hells Angels - Ön runt dag 1

Jag lovade i går att återkomma med bilder från vår andra tur, denna dag efter Mallorcas östkust. En cykeltur som startade i Alcudia och avslutades i Magaluf, en tur på ca 17 mil. 
Här kommer lite bilder och kompletterande kuriosa från gårdagen.
Som vanligt var det en del letande för att hitta rätt väg.
Lunch i Porto Christo. En riktigt fin utsikt och helt okej mat.

Bror innan maten anlänt
Många långa och raka vägar var det efter de första milen där det var en del kuperat.


 
 
 
Tre mil innan vi nådde vårt hotell i Magaluf stannade vi för ett sista fika i Arsenal. När vi satt oss ned på uteserveringen visade det sig att alla andra platser var ockuperade av Hells Angels. På deras jackor och tröjor stod combat, Hells Angels och Kill. De var fulla av tatueringar. De såg riktigt farliga och starka ut. De körde också med personalen. Oss brydde de sig inte mycket om. Två mån i Lycra – är nog inget större hot!?

 
 
 
Från Arsenal till Magaluf är det ingen propagandacykling. Mestadels ska ”seriösa” cyklister dela samma smala väg (ca 1,5 meter) med familjer på promenad, ungdomar som försöker lära sig åka inlines, cyklister som inte har riktig koll och andra ouppmärksamma barn och vuxna som korsar den lilla vägen. Det gör att det går mycket långsamt och det blir ofta start och stopp. Det var också här det brände till i Vaden vilket jag beskrev i går. Nedan kan du se början av denna väg, och där är den som allra bredast.

2 kommentarer:

  1. Fina bilder på fina vyer och fina cykelkillar (jag föredrar dock cykelkillar i lycra framför dem i läder) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju tur för mig, jag gör mig inte så bra i läder och med enorma tatueringar....

      Radera