måndag 28 april 2014

Sportgarderob och cykelgarage - Check!!

Så här såg det ut innan kvällen var till ända. Vi börjar dock från början.....


Strålande sol!

Dagen började med att vi åkte till konstgräsplanen och tittade på Melvins fotbollsträning. Därefter var det dags för lite lunch och städning. Katten krattade löv och jag körde bort skräp och städade upp i carporten.

Vidare fortsatte Katten med att fixa till inne i huset, och jag började fixa i garaget.

När klockan blev halv tre hade farmor och Melvin bestämt att de skulle på bio. En bio som visade sig vara mycket bra.

Medan Melvin var borta passade jag och Katten på att åka ut på en söndagsutflykt i det vackra vädret. Vi tog vägen mot Harrsele kraftstation. Det började med bedrövlig asfalt för att sista 6 kilometrarna vara extremt fint och med bästa asfalten i kommunen. Efter att ha tittat lite på kraftstationen med omgivning rullade vi tillbaka.
Utsikt vid Harrsele kraftverk

Kraftverket i närbild
Jag körde riktigt hårt i fem kilometer (så länge asfalten var bra) och Katten hängde på riktigt bra trots att det oftast gick en bit över 40 km/h.

Katten i racemood

Snabb cyklist i snygg dress
 När vi rullat in i Vännäs igen tog vi en tur mot Pengsjölia. Där körde bror intervaller idag. Själva tog vi det piano uppför. Vi valde dock att fortsätta ända tills asfalten tog slut en bit bortanför Pengsjö. Därefter cyklade vi tillbaka och in i Vännäs.
Utsikt just innan Pengsjölia

Snart börjar backen - Pengsjölia

Efter att ha vänt bortanför Pengsjö hittar man Lybäck
Innan rundan hade Katten beställt två timmar/60 km. Det gjorde att vi fick snirkla lite innan vi var hemma. Det blev exakt 60 km på en bit under två timmar, i fint väder och bra sällskap.

Fortsatt klättring
Efter avslutad runda blev det middag och därefter tittade jag på dagens cykellopp på Eurosport som jag hade spelat in. Sedan har både jag och Katten fortsatt med hembestyren, så nu är det fixat lite här och där. För egen del har jag sett till att sportgarderoben och garaget med alla cyklar nu är förberedda för en bra säsong.
Städad sportgarderob. För övrigt är en sportgarderob riktigt bra.

Väl färdig med all städning vid 21-tiden började arbetet för kvällen. Nu har jag arbetat fyra timmar, så nu får det räcka för i kväll.
Cykelgaraget städat och fint. Cyklarna står uppradade för stordåd. Inom kort får de tillökning.

Tv och fläkt i bild. Kommer till sin rätt under trainersäsongen.

En annan vy i cykelgaraget med "finracern" i front.
I morgon blir det vilodag då jag arbetar hela dagen och har möte på kvällen. På tisdag är det dags för årets första officiella Vännäs CK-träning. Jag hoppas det är många som dyker upp.

2 kommentarer: