fredag 9 maj 2014

Regn, rusk och utveckling

Idag var det sista dagen av våra ledardagar. Jag tycker att det varit mycket intressanta och givande dagar med fokus på ledarskapet, ambassadörskap, vision och kvalitetsarbete. Precis som i träning handlar mycket om var är jag/vi nu? Vilka kvalitéer har jag/vi nu? Vart ska jag/vi? Hur ska jag/vi ta oss ditt? Det leder fram till beslut om åtgärder/planering. Sedan görs en analys av hur det gått för att planera vidare. Ja idrott och lärande/utbildning har många likheter och både är riktigt fascinerande.

I onsdags cyklade jag till Umeå för ledardagarna. I går var tanken att jag skulle hinna köra ett pass på eftermiddagen, men arbetet drog ut på tiden, så det gick inte att trycka in.
 Idag hade jag därför tänkt köra en rejäl runda när jag skulle cykla hem. Tyvärr insåg jag under dagen att så inte skulle bli fallet. Det var nämligen bara några få plusgrader och dessutom regn. I det läget kändes det tveksamt att ens cykla hem.
 Jag gillar dock inte att vika ned mig, så det blev ändå cykling trots att jag insåg att det inte skulle bli en toppentur. Utifrån vädret blev det närmaste vägen hem för att jag inte skulle frysa ihjäl vilket innebar att det endast blev 40 km. Sträckan räckte dock för att bli väldigt blöt, kall och smutsig.

 Det blev till att rengöra cykeln när jag kom hem och cykelkläderna fick avlägsnas innan jag tog steget in i huset. Därefter blev det några liter Vanish innan kläderna kastades in tvätten. Turligt nog blev de rena trots att de är vita på ryggen. Eller vita var de bara före träningen och efter tvätten, inte under själva rundan.

Nu är det bara att hoppas att den förkylning som inte bestämt sig för om den ska slå ut - inte triggas av all kyla och väta som jag utsattes för, och därmed tar ett steg fram.






Det har blivit lite träning denna vecka, då jag endast cyklat tre dagar och passen har varit ganska så korta. Hur det blir med cykling på lördag och söndag är ännu osäkert. Vad som är säkert är att vädret ska var fortsatt dåligt.

9 kommentarer:

  1. Härligt med regn, not.

    Själv var jag ut ca 45 min. Var uppehåll men kallt o blött

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rutinerat att pricka in den korta tiden utan regn.

      Radera
  2. Usch och fy för vädret! Bra kämpat :)

    SvaraRadera
  3. Samma här skitväder! Men förkyld tror jag inte du blir. Nedsatt immunförsvar är alltid
    orsaken till att en förkylningsbacill får övertaget. Du har ju planerat i dagarna tre, det
    är väl vila fysiskt eller?
    Jag hoppas det i alla fall så slipper du sitta som jag å snörvla :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du glömde ta med dig värmen från Mallis. Eller sparar du den hemma hos dig tills du åter är helt frisk!?

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ojj! Vad stavfel det vart, raderar! Vi börjar om :-)
    Jo som sagt, jag sa precis till frugan innan hon åkte till jobbet sitt att: Ok, det regnar nu men inte en droppe efter detta för nu drar jag igång min tempoträning inför det som komma skall...
    Kan dock vara så att det är min förkylning som satt vädret ur kurs jag ber såå hemskt mycket om ursäkt för det ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du kör igång med träningen, så att vädret blir bättre.
      Synd att förkylningen skulle få sådana konsekvenser.

      Radera