lördag 25 oktober 2014

Bomben är här!

Nu är det nära. I morgon kommer bomben att detonera....

Ja, jag är medveten om att några verkligen kommer att se det som en stor grej - en riktigt bomb, medan andra troligen mer ser det som en smällkaramell eller blindgångare.

Allt beror på hur man ser på saker och ting och vilken ingång man tar.

För egen del känns det i alla fall mycket stort och något som med stor sannolikhet kommer att påverka mina val och aktiviteter framöver. En ny inriktning, en ny ingång en tydlig satsning. Ja, så känns det för mig just i dag. Sedan vad det blir och hur tongivande bomben kommer att vara för mig, det återstår att se.

Håll utkik i morgon, du som är intresserad...

Nu till dagen. Jag har nu monterat bak- och framljuset inför utecyklingen. Jag har också fixat lite smått och gott här hemma.

Katten gjorde i dag premiär på sin trainer och hade en hel del att fixa kring cykeln innan det var dags. Hon har under hösten i första hand ägnat sin träning åt löpning, vilket hon är riktigt vass på. Men nu blir det alltså lite mer fokus på cykling, även om hon säkert springer på en del framöver också även om vädret har lite övrigt att önska.

För egen del körde jag mitt endast andra trainerpass för hösten. I vanliga fall brukar jag hunnit med många fler trainerpass när kalendern visar slutet av oktober, men i år har jag i stället hittills främst tränat på min MTB och på spinningcykeln. Jag är ganska så nöjd över det upplägget, vilket minskar risken för att jag ska hinna bli less på att vistas ensam i garaget.

Det blev 90 minuters cykling, mestadels i distansintensitet. Jag kryddade med en rejäl femma och en tia. Benen och kroppen kändes förvånansvärt pigg och stark. Jag hoppas det fortsätter så.

Som avslutning kan jag locka med att jag de närmsta dagarna inte bara ska presentera min "bomb", utan också två andra större events.

Den som läser får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar