tisdag 9 februari 2016

Att pikas för en styrlinda

Jag brukar lite då och då bli pikad för min styrlinda. Kanske inte helt fel heller. Jag har nämligen en vana att ha styrlindan lite för länge innan jag byter, och kanske också en förmåga att smutsa ner mig och då även styrlindan lite för mycket.

Att jag de senaste åren kört med vit styrlinda har inte förbättrat läget. Jo, det är klart snyggast, men inte helt praktiskt.

Efter min senaste resa till Gran Canaria var det helt klart hög tid att byta styrlinda. För närvarande hade jag tre olika nya styrlindor hemma. Vilken skulle jag välja? Jag hade två helvita och en tvåfärgad.

Jo, jag har hört att tvåfärgat är fel. Precis som enfärgad och smutsig. Jag valde dock att rulla på den svart/vita. Vi får se vad mina cykelkompisar säger.

Då var det bara att sätta igång då.


Nedan ser du den gamla smutsiga till vänster och till höger den monterade nya.
Så var det klart. Vad tycks? Får jag skämmas? Jag kan i alla fall konstatera att denna i alla fall kommer att se renare ut längre än en helvit.
Jag kör alltså svart/vit på Mallis i år. Frågor på det?

2 kommentarer:

  1. Inköpen som det flaggades för tidigare? Vad blev det av dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, styrlindan var ny. Skämt åsido. Det riktiga köpet kan du nu läsa på en blogg nära dig...

      Radera