lördag 8 juli 2017

750 km cykling, sedan satte ett fiskben stopp.

Det har inte blivit mycket skrivet i veckan. Däremot har det blivit mer av annat.

Idag har vi varit på Vännäsdagarna vilket äger rum hela helgen. Lite handlande, men mest vandrande. Trevligt i fint väder. Idag var det också vilodag.

Däremot har det varit mycket träning den senaste veckan:

Fredag - SM i tempo
Lördag - SM i linjelopp
Söndag - Lugn cykling och tittandes på SM i partempo
Måndag - Tempocykling med ny bikefit. Halvhårt.
Tisdag - Hårt gemensamt träningspass med Vännäs CK
Onsdag - Till Hörnefors mm med Vännäs CK. 120 km. Ganska lugnt
Torsdag - Via Vindeln med Helmersson. 125 km Ganska hårt. Därefter solorunda på 60 km.
Fredag - Till Vindeln med Vännäs CK. 100 km. Lugnt.
Jo, det har blivit fikarunda såväl onsdag, torsdag som fredag. Behöver dock inte vara slött för det.

Det hade blivit ännu mer cykling i torsdags om inte ett fiskben satt stopp. Det visade sig nämligen att den egenhändigt fiskade abborren fastnat i sonens hals. Eller ska vi vara helt ärliga var det ett minimalt ben som fastnat i Melvins halsmandlar. Då det inte lossnade bestämde läkarna att Melvin behövde opereras. Så jag fick helt enkelt cykla till sjukhuset där sonen och Katten redan var, och sedan var vi tillsammans alla tre.
Sonen på sjukhuset innan operation
 Sonen sövdes, benet plockades ut och dagen efter fick sonen åka hem. Visst har han haft ont i halsen mm, men allt gick bra vilket var mycket skönt.
Sonen på uppvaket efter operation. När han såg bilden var han väldigt nöjd att frisyren klarat sig så bra.

Totalt har det blivit ca 22 timmars träning och närmare 750 km på 8 dagar.

Det var alltså läge för vila idag. I morgon startar nästa block med träning. Det inleds med att vi ska till svärmor för lunch mm. Cyklar sedan hem mm.

Jag ska försöka få in en hel del träning även till veckan och den avslutas sedan med Vännästrampet på söndag. Det loppet är inte i fokus att prestera utan bara ta det som ett roligt arrangemang.

Min plan med mängdträning under dessa två veckor ska hjälpa mig att få till bra form på Nordiska Mästerskapen i slutet av månaden. Det lär också bli mindre träning veckorna som kommer då vi kommer att åka i väg på husvagnssemester onsdag efter Vännästrampet.

Vännästrampet är ett riktigt roligt lopp som jag ser fram emot. Dessutom är det vårt eget lopp som jag och min bror hållit i under alla år. Det är nu dags för den 7:e upplagan och vi använder samma bansträckning som tidigare. Hoppas ni är några som dyker upp. Vi lockar med fika, priser, fina vägar, bra cykling, och att alla typer av cyklister är välkomna.

Här hittar du mer information om Vännästrampet 2017.

Från Vännästrampet 2016 som blev en bra genomkörare

Inom kort kommer det en uppdatering om det blir något VM i Albi eller ej.

Jag har också på gång ett litet inköp som jag återkommer till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar