söndag 19 maj 2019

Toppenväder, hög intensitet, tröskelträning och helt enkelt toppen

Efter att i går varit i Västerås och gjort comeback efter långtidsskada och då fått stiga upp på pallen som tvåa så var det en glad gubbe som idag gav sig i väg på nya äventyr.

Jag hoppade alltså över linjeloppet i Västerås och åkte hem. Det innebar att jag kunde hänga på Vännäs CK:s distansrunda idag. Toppenväder och trevlig cykling med ett bra gäng. Kan inte bli så mycket bättre.

Vår plan för dagen var att ta oss till Vindeln, ta ett fika där och cykla hem. Totalt ca 115 km. Vi blev 6 cyklister som rullade i väg och inspirationen i det fina och varma vädret nästan utan vindar var stor. Det rullade på i hög fart efter Lyckselevägen och känslan var god.

Efter gårdagens maxning hade jag för egen del planerat för några tröskelintervaller. När det efter en längre stunds cykling var dags för min förning blev det en 25 minuter på 324 watt och en bra känsla. Idag var också pulsen rejält mycket lägre än i går. 83% av maxpuls var ett bra besked.

De andra körde också på bra både före och efter min förning så tempot hölls uppe hela vägen till Vindeln. En snittfart på ca 38 km/h från att det började gå på gjorde att innan vi visste ordet av var det fika.

En längre paus i finvädret innan vi gav oss av igen.
Svåraste valet i dag- Vad ska vi ha till kaffet

Nästan lika hög fart hela vägen tillbaka till Vännäsby. Roligt att cykla i hög fart och där det rullar på hela dagen. Kompletterat med fint sällskap och toppenväder blir det inte så mycket bättre.

Sammantaget fick jag ihop ca en timmes tröskelträning vilket var precis vad jag behövde.

Ca 3 timmars cykling och en bit över 11 mil alltså. Sedan hem och titta på Girot med Katten som också tidigare under dagen varit ute med en cykelkompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar