söndag 9 februari 2020

Nådde 100 på dagens runda

Jag försöker få till ett längre distanspass ute varje vecka, nu under vintersäsongen. Men det hänger förstås på väder och underlag om det är möjligt.

Idag var en fin dag för cykling. Typ minus ett och perfekta vägar. För dagen blev det jag, Helmersson och Gothnell som gav oss av.

Det blev en riktigt bra träning där det rullade på fint hela dagen. Lite högre intensitet än på förra veckans gemensamma pass, men större delen av tiden i de lägre pulszonerna. Snittpulsen landade på 72%. 

Det blev dock lite hårdare i några klättringar och särskilt i en längre klättring där Gothnell som har en fin cykel med elassistans drog iväg rejält. En snittlutning på 7,5% och det med en MTB som har rejäla dubbdäck motsvarar en klart brantare klättring. Brant och långt alltså och här var jag tvungen att besöka den högsta pulszonen för att hänga med upp. 

I övrig kändes kroppen bra i dag. Gothnell vek av efter ca 90 minuter och rundan i sin helhet blev 3 timmar. Som vanligt brukar jag skarva för att få ihop 4 timmar. Så blev det även denna gång. Närmare 700 höjdmeter och totalt 95 km trampande.

 Hittills har träningen under året rullat på som jag planerat och idag spräckte jag 100-timmar.

Katten höll sig inne och trampade på trainern och sonen har varit i slalombacken. En aktivitetsdag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar