torsdag 26 augusti 2021

Fem pallplatser på 16 dagar - men då orkade inte kroppen mer

 ROADTRIP 2021 – DEL 8: SAMMANFATTNING

6 tävlingar på 16 dagar var till ända. Hade förberett mig ett år för dessa dagar och är så nöjd och stolt för alla ansträngningar för att vara där jag är och för att jag lyckades peaka formen. Prestationen är jag överlag mycket nöjd med och även resultatet.

På Nordiska Mästerskapen blev det brons på tempot och på linjen var det inte långt borta att utbrytningen hållit som då lett till medalj. Blev i stället bara en 12:e plats, men insatsen var bra.

På SM blev det guld i partempo och silver i individuellt tempo. Topprestation i båda loppen. Fick ut det jag hade.

På Masters-cup blev det en 3.e plats i linjeloppet vilket överträffade förväntningarna och seger i tempot trots att kroppen inte ville vara med.

Förutom att det blev tre riktigt bra semesterveckor så är jag sammantaget mycket nöjd över mina tävlingar och särskilt glad att jag lyckades toppa formen till mästerskapen och samtidigt minska konsekvenserna av mina skador. 

Sedan sista tävlingen har jag inte lyckats få till kroppen i vettigt träningsskick, trots mycket rehab. Problemen började dessutom veckan innan, så det har nu gått länge sedan jag senaste tränade på ett bra sätt. 

Så en hel del låsningar i ryggen, mer smärta och ett domnat högerben under ca två veckor. Det har också inneburit att jag blivit orkeslös, vilket nog beror på att kroppen jobbar hårt med dessa delar.

Först i går fick jag en tid för behandling av mina skador vilket förbättrade situationen. På kvällen efter behandlingen kunde jag för första gången på flera veckor träna nästan som vanligt. Hur kroppen nu reagerar får vi se.  

Min ursprungliga plan var att avrunda tävlingssäsongen med att delta i cupavslutningen nere i Svanesund, och har också anmält mig. 

Jag har dock tvekat om jag ska åka ned utifrån avsaknad av träning, försvunnen form och stora smärtor. Men i och med gårdagens lyckade behandling och att träningen efter var ok blir det nog så att jag ändå åker.  

Men ska jag ha något att hämta där krävs alltså att kroppen är klart bättre än vad den varit nu på slutet. Jag kämpar på med mina övningar, så får vi se hur det går helt enkelt.

Återkommer med hur det utvecklar sig.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar