söndag 17 november 2013

Dags att byta ut sambon!?

Jag var in och tittade lite på facebook och såg då att en av mina kollegor hade gjort ett sambotest baserat på alla vänner han har på facebook. Jag, tänkte att jag gör samma sak.

Det var inte utan att jag blev lite nervös och fundersam. Vem skulle jag tillbringa resten av mitt liv med? Hur skulle det gå med bostad, arbete och framför allt familj.

Jag har ju redan en sambo, två barn, katt och hund. Är det okej att de följer med? Hur ser familjeförhållandena ut för min blivande sambo? Hur löser vi detta? Ja, det blev många frågor som for genom mitt huvud medan datorn malde igenom alla uppgifter om intressen, inlägg, personligheter, avstånd, levnadsvanor mm. Allt baserat på det som finns inom facebook.

Hur gick det då? Vad händer nu? Vem bör jag då flytta ihop med. Ja, ni ser utfallet nedan, inklusive den fina beskrivningen om hur vi skulle ha det tillsammans. Utifrån beskrivningen ett optimalt förhållande.

Ser man på bilden är vi ju redan nu som husvagnsfolk på en camping med likadana kläder och allt.....










Jag undrar nu om vi ska flytta ihop alla 4 i min nuvarande familj, och brors familj som är 3 stycken, med en fjärde på gång. Dessutom har vi tillsammans totalt 4 djur. Känns som en utmaning.

Eller kanske ska vi försöka lösa det så att Katten och brors sambo också gör detta test´? Om de då lyckas pricka varandra och borde bo ihop, så kanske det löser sig hyfsat smidigt ändå?

Vi bor ju trots allt inte så långt bort från varandra, så det här med förskola, skola, arbete mm skulle fungera. Vem som ska ha vilket hus får vi slåss om. Barn och djur får vi kanske dela på allt eftersom?

Ja det tål att funderas på.

Nu är jag ju trots allt mer inne på tjejer och dessutom är det kanske inte optimalt att vara tillsammans med sin bror? Jag bestämde mig därför att göra om testet och då utesluta bror som ett alternativ.

Då blev utfallet enligt nedan.









Det känns skönt att när det inte är lämpligt att vara ihop med sin bror att alternativet till detta är Katten, min lilla älskling sedan 17 år.

Vid närmare eftertanke finns ju inget annat alternativ än detta.



7 kommentarer:

  1. Haha! Det där val kul! Tur att det ordnade sig till det bästa i slutändan :)

    SvaraRadera
  2. Det känns tryggt att veta att min största rival är din bror. Tur att du ändå oftast får bo med honom på era gemensamma cykelresor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter bra att det är okej att jag bor med honom trots dagens resultat.

      Radera
  3. Haha, kul läsning 😊

    SvaraRadera
  4. Inlägg från blivande? sambon. Inte dumt....

    SvaraRadera