onsdag 25 december 2013

Lugnt, spel och ettor

Idag har vi tagit det så lugnt som möjligt. Det är skönt att ta en dag då man bara är och kanske fixar och trixar lite med de julklappar som tomten kom med igår. Melvin har bland annat byggt tre större legokreationer. Vi har också provat på ett sällskapsspel som Melvin fått och dessutom har sonen provat på ett nytt tv-spel. Sedan har vi sett på Askungen (hela filmen).

Målet är också att ta det så lugnt som möjligt den närmsta tiden (bortsett från träningen) som ett led i att återhämta sig från allt jobbigt som varit. Sist Tova var så här dålig tog det ca 2,5 månader innan jag var mig själv igen. Så fick jag ca 1,5 månader och nu är vi där igen. Jag vet sedan tidigare att det krävs mycket lugn, avskildhet och trevliga aktiviteter för att snabba på vägen mot ett okej mående. Att Tova mår bra är också en väldigt bra medicin. Därför känns det fantastiskt att Tova idag orkat vara uppe flera timmar i dag.

Fram mot kvällen blev det lite träning. Först körde Katten ett cykelpass och därefter var det min tur. Jag körde 10 minuters uppvärmning, därefter 10 minuter med lite bättre tempo. Så var det dags för dagens ettor. Det blev 10 stycken med en minuts lugnare cykling emellan. Därefter trampade jag lugnare i fem minuter för att avsluta dagens tuffare del med en tvåminutersintervall. Jag trampade ned och sedan var cyklingen över. Cyklingen kändes riktigt bra, och var ytterligare ett steg i rätt riktning.

Nu när jag är ledig ett tag framöver är planen att det ska bli rikligt med träning. Vi får se hur det går med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar