måndag 13 januari 2014

Som en sköldpadda.

Idag blev det ett sköldpaddepass. Långsamt, segt och uthålligt.

Intensiteten var inte särskilt hög och pulsen låg kring 76% av maxpuls.

Det var med andra ord ett lågintenstivt pass och det fungerade okej. Det kändes dock tydligt att benen precis som igår var sega och sura. Men det är klart, det är okej med två mindre bra pass när jag på slutet nästan bara haft perfekta träningar.

Ja, jag trampade alltså på som en sköldpadda, och till slut hade jag nått de 2000 kalorier som var målet. För det krävdes hela 140 minuters cykling. När man kör så här pass lugnt blir man mer less än trött, och 140 minuter på en trainer det är länge det - i alla fall enligt mig.

Nu får vi hoppas att jag känner mig piggare  resten av veckan, så att jag kan köra lite mer högkvalitativa pass.

2 kommentarer:

  1. Hehehe! Du en sköldpadda kan vara fasen så snabb... Tro mig! Vi har en här hemma. Vi släpper ut den varma sommardagar på gräsmattan, vips är han borta bara... Är det kanske såå du menar vips är du borta från klungan, vi ser bara ryggen på dig när du försvinner? ;-)
    Bra pass i alla fall, turtle ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tänkt. Jag väljer att tänka enligt din teori, den passade bättre och var mer positiv än min.

      Radera