fredag 11 april 2014

I kölvattnet av min krasch på Mallorca

Jag är nu hemma efter måndagens rejäla krasch i bergen på Mallorca. En krasch som du kan läsa om här: Min jättekrasch i bergen på Mallorca.

Utifrån kraschen har jag tvingats till träningsvila under veckan, och det lär bli ett antal dagar till utan träning.

Det mesta känns dock okej i kroppen förutom högeraxeln där rörligheten är extremt begränsad och det är väl inte heller helt skönt. Det känns dock som att det kanske är lite bättre än i måndags!?

Jag har lovat Katten att gå till läkaren om det inte är tydligt bättre i början av nästa vecka. Vi får se om det blir något besök. På cykeln hoppas jag hur som helst snart hamna, då man ju inte cyklar med axeln. Däremot måste det nog bli bra mycket bättre innan jag kan ta någon längre tur. I värsta fall får det bli trainerträning i stället. Då kan man ju sitta upprätt.

I kväll har jag tvättat cykeln och undersökt den, och det ser ut som att ramen höll för kraschen häromdagen. Det känns i alla fall lovande.

Hjälmen som förstördes i kraschen måste ersättas och därför har jag ikväll beställt en ny. Det blir samma modell som tidigare, en Giro Aeon - dock med lite annan färgteckning.

Samtidigt som jag beställde hjälmen passade jag på att beställa lite annat, bland annat en del slangar, lite rengöringsmedel, olja, kedja, styrlinda och bromsbelägg.

Denna hjälm är nu beställd. Jag hoppas på snar leverans.



5 kommentarer:

  1. Aj som fasen Tomas! Du gå inte för länge med en trasig axel har du otur är det trasiga muskelfästen och ligament som kan kräva operation och rehab. Det fick en av våra cyklister erfara efter en vurpa på Mallis, ingen vådlig vurpa men landade fel rätt på axeln.
    Krya på dig!
    Snygg hjälm grabben ;-)
    Har givetvis en exakt likadan själv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att jag inte har haft lika otur som som han du nämner. Än så länge väljer att inte tro detta. Nästa vecka kanske verkligheten kommit ikapp!?

      Roligt att vi har samma smak!

      Radera
  2. Fräsch hjälm i VCK färger!

    Att uppsöka läkare om det inte blivit bättre efter helgen låter som en god idé

    Skönt att ramen verkar vara hel

    SvaraRadera
    Svar
    1. VCK-färger är alltid rätt!!
      Är man inte bäst får man satsa på att vara stiligast. Kanske har jag lite större chans nu!?

      Ja, det verkar positivt med ramen. Behöver lite medgång.

      Att uppsöka läkare efter helgen låter som en dålig idé för då är det inte bättre. Jag hoppas slippa läkaren och därmed må bättre.

      Radera
  3. Att ha en hjälm som både matchar klubbkläderna och cykelns färger = Topp!

    SvaraRadera