fredag 22 april 2016

Nu rullar vi igång

Resan har startat med destination Barsebäck. Väntar nu på anslutningsflyget till Malmö. 

Detta är min första tävling ever som jag flyger till. Ska bli spännande att dra slutsatser av detta. En tydlig sak är i alla fall att packningen är större än då jag åker utomlands för att cykla.

Två cyklar istället för en och alla möjliga typer av cykelkläder då vädret för helgen verkar mycket osäkert.

I morgon är det alltså premiär på Sverigecupen och sedan rullar den på i fyra månader innan cupen avslutas i Göteborg i slutet av augusti.

Jag kommer förhoppningsvis lära mig mycket under året och jag hoppas också att min plan om att bli allt starkare ju längre säsongen pågår, håller.

Hur det ligger till nu är väldigt osäkert, men jag hoppas att nivån inte är lägre än att det ska vara möjligt att hämta in under cykelsäsongen.

Nu ska jag äta lite till så jag åtminstone inte faller på bristande glykogendepåer.

5 kommentarer:

  1. Ska verkligen bli spännande att följa din framfart i Sverigecupen Tomas!
    Lycka till! Eller som Johan lärt mig att man ska säga så man inte jinxar den man vill det ska gå bra för :-)
    Skitfiske!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, du. Om det jinxar har redan många andra ställt till det....

      Radera
  2. Kör hårt, kommer gå bra:-)

    SvaraRadera
  3. Kör hårt o lycka till!
    /Fredrik

    SvaraRadera