fredag 27 april 2018

Att bara njuta

Ren njutning. Ja, så var det idag. Efter arbetet på med cykelkläderna. Lite väl mycket kanske för att snart vara maj, men solen sken och humöret var bra.

Efter tävling lördag och söndag och sedan mer eller mindre hårt i tisdag-torsdag fanns det idag inga krav på träningen.
Jag hoppade på cykeln och satte igång cykeldatorn. Sedan tittade jag faktiskt inte på den något innan jag åter var hemma. Lite ovanligt, men idag var det skönt.

Brännlandsrundan i vänstervarv stod på programmet. Att susa fram i sol och med en intensitet där du känner dig stark utan att du pressar kroppen. Trevlig känsla helt enkelt.


50 km skön cykling var en riktigt bra start på långhelgen. Sedan tacos och tid i soffan med sonen och Katten.

I morgon bitti blir det den första distansrundan på en månad. Det ska bli trevligt att få susa fram med andra VCK:are. 

Jag försöker sköta om ryggen och muskulaturen nu så att jag inte får tillbaka problemen. Förutom att sköta om mig själv försökte jag idag boka en ny tid för behandling, men tyvärr var det stängt. Jag får göra ett nytt försök efter helgen.

Så visst är jag lite orolig hur kroppen ska reagera när jag nu åter kör på ordentligt med träning, men det är också enda alternativet om jag ska kunna hitta form någonstans. 
Men idag när jag cyklade funderade jag varken på att hitta form eller kring mina ryggproblem. Jag tänkte istället nästan inte alls, utan kände mest tillfredsställelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar