torsdag 26 april 2018

En timme nästan på max och 18 minuter 30-30.

Efter helgens tävlingar blev det träningsvila i måndags. Därefter har det blivit tre lite kortare träningspass. Att de varit korta beror både på att jag delvis kört lite hårdare och att jag helt enkelt inte fått in mer träning i tillvaron.

Så sammantaget har det blivit 3 ggr 50 km på dessa dagar. Dag ett tog jag racern och rullade lugnt i ca 15 minuter innan jag körde Brännlandsrundan rejält hårt. Inte max, men med en snittpuls på 89%. Det tog ca 50 minuter, så då fortsatte jag 10 minuter till på vägen mot Vännäs med samma intensitet. Så en hel timme med hög snittpuls varav 30 minuter i pulszon fem. Det blev helt klart jobbigt. Sedan lugnt 5-10 minuter på slutet. Det blev ett pass med hög kvalité, som jag utifrån det är nöjd med. Tittar jag på effekten kan jag konstatera att det är ett tag innan den riktiga formen finns där.

Igår tog jag återigen racern och denna gång tog jag det lite lugnare förutom att jag körde några spurter på ca 20 sekunder vardera och 8 minuter 30-30. En bit över 500 watt på de hårdare 30-sekunderna. Normaliserad effekt på 395 watt under dessa åtta minuter.

I dag blev det tempohojen som skulle rastas. Först ca 20 minuter MAF och sedan 10 stycken 30-30. Lite lugnt och därefter ytterligare 20 minuter MAF.


Känslan har varit helt okej på alla tre pass den här veckan, även om jag förstås skulle önska lite mer flås och lite mer tryck i benen. Men vi får hoppas det kommer om jag får nöta på lite mer.

Det blir ett kort pass i morgon också och sedan förhoppningsvis en långrunda på lördag med andra Vännäscyklister.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar