onsdag 11 juli 2018

En hektisk dag och mycket blev gjort

Idag har det stått hemuppgifter på programmet. Hela huset har städats, tvätt har fixats, mat har handlats, gräset har klippts och mat har lagats.

I kväll skulle Katten komma hem, och det är förstås trevligare att komma hem när det ser okej ut och det inte känns som att "allt" måste fixas. Hon har haft en toppenresa och vi har haft det bra här hemma. Toppen alltså.

Förutom allt fixande hemma har jag i ögonvrån tittat på Tour de France och jag har även hunnit med delar av VM-semifinalen.

Ja, sedan har jag under dagen också arbetat kring vårt arrangemang Vännästrampet som är på söndag. Främst har det handlat om marknadsföring av loppet och att fixa funktionärer. På lördag märker jag och bror upp banan, precis som alla andra år. Sedan är det så dags på söndag. Jag hoppas att toppenvädret bidrar till många deltagare.

Jag har också löst det sista kring Vännäs CK:s cykelresa till Mallorca, en resa där jag brukar fixa allt det praktiska. Vi brukar åka på våren varje år och nu är upplägget för 2019 klart. Intresserade ska anmäla sig senast söndag och sedan går jag vidare med resten av de praktiska delarna.

Ja, jag har alltså hunnit med en hel del i dag och det har inte varit många lugna stunder. Ingen cykling dock. Men det hoppas jag kompensera för i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar