fredag 13 juli 2018

Fyror för första gången på många månader, fiskar och Vännästrampet

I går var första dagen på ett bra tag som Katten var hemma. När sonen åkte på Vännäsbadet med en kompis passade vi på att ta en två timmar lugn cykeltur i det vackra vädret.

Idag har sonen åkt till farmor och farfar och han kommer hem först i morgon. Sonen och farfar har varit ute många timmar med båten och de har fått massor med fiskar. Så jag gissar att sonen är nöjd nu.

Jag och Katten har tagit det lugnt förutom att Katten varit på yoga och att vi fixat lite här hemma. Sedan har vi nu också fått klart med alla funktionärer till söndagens Vännästrampet. Skönt!

I morgon ska jag och bror ägna ett antal timmar åt att sätta banan och sedan hoppas vi många kommer på söndag och cyklar på bra vägar, i vacker miljö och i fint vädret.

I kväll hade jag en dryg timmes cykling inplanerad. Jag åkte ut efter Tour de France och middag.

Fortfarande en bra bit över 20 grader. Jag rullade lugnt ut till Västra Spöland där det var dags för intervaller. 4:or stod på programmet. Faktiskt första gången sedan jag flyttade träningen från trainern till racer och tempohoj.
Jag siktade på ca 400 watt på fyrorna, men självklart varierar effekten mer än när du kör kontrollerat inomhus. Ca 3 minuter lugnare cykling mellan fyrorna.

Ja, det blev jobbigt, som det brukar. Samtidigt också svårare att motivera sig att bli trött när du inte har andra motivationsfaktorer såsom andra cyklister eller dylikt. Jag höll i alla fall i alla 4 intervallerna och det var främst inställningen emot. 
Det blev ett snitt på 404 watt på fyrorna, vilket var ungefär där jag planerat. Totalt blev det då 25 minuter med ett snitt på 320 watt och NP på 357 watt inklusive de lugna treorna mellan fyrorna.  
Ja, det mesta var helt okej, förutom att det fortfarande känns lite i lungorna och jag snorar. I övrigt är kroppen hyfsat som den ska. Förutom att det saknas lite form. Men ingen tävling förrän om 3 veckor, så kanske går det att få till lite bättre fart!?

Min nya cykel känns bra och jag är mycket nöjd med färgen. Dock har jag inte riktigt fått till sadelhöjd mm. Känns som den är lite hög. Sänker 3 mm och provar igen.

2 kommentarer:

  1. Ingen tävling förrän om tre veckor? Inget Vännästramp för dig alltså?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Vännästrampet är jag med i det mesta. Administration o praktiskt arbete. Cyklar Vännästrampet i morgon vad jag menar är att det inte är tävling utan förberedelse för tävlingar som kommer. Tävlingsträning, vilket innebär att ha huvudfokus på att köra sig trött och inte placering. Har inte heller tävlingsförberett mig.

      Radera