fredag 7 september 2018

Smacktempot - Behöver överträffa mig själv

Då var jag på plats i Märsta och har redan hunnit provköra morgondagens tempobana i Odensala.

Det blir tredje året jag tävlar här. Tidigare år har alltid inneburit en besvikelse och missad pallplats. Det har nog berott såväl på sämre form, för dålig kämpaglöd och en bansträckning som inte passar min prestationsprofil så bra.

Jag hoppas att jag denna gång kan lyckas bättre.

Jag kan konstatera att den ganska så kuperade bansträckningen kommer att upplevas helt olika beroende på hur mycket det blåser och i vilken riktning. Det gör också att vindriktningen påverkar mina förutsättningar i relation till andra.

Idag när jag provkörde banan låg vinden ganska bra för mig. Hoppas på samma vindar i morgon. 

För att säkra andraplatsen i den totala tempocupen krävs minst en andraplats i morgon. Inte helt lätt då motståndet är tufft, och jag aldrig varit bättre än 4:a här. Men jag ska göra det jag kan.

Start 12.56 i morgon och någon timme senare vet vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar