onsdag 15 maj 2013

Fast i Järfälla!

Det har slagit mig många gånger att logiken kring paketleveranser inte är logiska. De allra flesta gånger kostar frakten mindre och transporten går fortare från Tyskland eller Spanien än om jag beställer något inom Sverige. Hur är det möjligt?

Fastnar en transport från Tyskland eller Spanien så är det då inte i dessa länder, utan någonstans i Sverige. Dessutom tar en transport inom Sverige ibland bara en dag, en annan gång över en vecka. Var finns logiken i det?

Det är extra spännande nu när man kan följa transporterna via nätet, och kan då också se hur de fortskrider. Jag har roat mig med att följa min nya cykels väg hem till Vännäs. Det är intressant. Från  fabriken i Tyskland till Järfälla i Sverige tog det ett dygn. Det var snabbt. Nu har cykeln dock inte rört sig ur fläcken på länge. Den har snart varit två dygn i Järfälla. Undrar vad den gör där?

Kanske har vi några i postpersonalen som är ute och provcyklar, kanske har de glömt kartongen på parkeringen eller i ett förråd, eller kanske finns någon ännu mer logisk förklaring?

Vi får hoppas att cykeln inte fäst sig vid Järfälla allt för mycket och snart är på väg till husse...

3 kommentarer:

  1. Du kommer inte se någon uppdatering på sidan förrän den står på din bro. Ups har inga kontor i Norrland o ingen uppdatering sker norr om Järfälla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får hoppas att de åtminstone har upparbetade kommunikationskanaler, och att du har rätt. Det vore lite bättre än om postpersonal kör race i korridoren på personalfesten.

      Radera