lördag 1 april 2017

Nära att fastna i gladpack och nu Mallis

I natt hade sonen besök för övernattning. Väldigt tidigt i morse vaknade jag av deras viskande och tejp som drogs loss från en tejprulle.

Det verkade som de hade mycket att göra då det tog lång tid innan det blev tyst. När jag senare gick upp visade det sig att de tejpat för entrén med plastfolie. Jag gick rakt fram och till toaletten och jag hörde barnens besvikelse. Jag vet inte om de hade tänkt att jag skulle fastna i detta likt en spindel som fångat en fluga, eller kanske förväntade de sig att jag inte skulle ta mig ut ur rummet. Hur som helst var det uppenbart att jag gjorde fel.

Jag och Katten förstod senare att denna typ av aprilskämt är vad de i skolan pratat om att köra på. När vi förklarade att aprilskämt främst gick ut på att lura varandra på ett positivt sätt tyckte sonen det verkade tråkigt. Hans och de övriga barnens ingång tyckte han var bättre.

Idag har det annars stått födelsedagskalas på programmet. Ett av min systers barn fyllde år och vi hade en trevlig eftermiddag hemma hos dem.

Tanken var också att jag också att jag senare skulle hinna med lite träning, men jag fick inse att det inte rymdes på programmet och istället blev det till att fixa middag när vi kom hem.

Nu har jag också under kvällen börjat packa inför klubbens cykelresa. Jag har nämligen fullt upp i morgon med bland annat ytterligare ett födelsedagskalas, träning, familjetid och lite annat smått och gott.

När jag åker? Jo, resan med Vännäs CK startar på måndag kväll då vi åker ned till Stockholm. På tisdag åker vi så vidare till Mallorca och Playa de Palma där vi ska bo. Vi blir 10 cyklister och dessutom kommer vi att få sällskap under några dagar av cyklister från Alnö Race Team.

Vädret ser lovande ut och de olika rundorna jag planerat hoppas jag ska bli spännande, utmanande och givande för alla som är med.

Det är ett trevligt gäng jag åker med så alla förutsättningar finns för en bra resa.

Detta blir den tredje cykelresan under våren. I vanliga fall åker jag två gånger, men i år har resorna varit kortare så antalet cykeldagar är jämförbara med tidigare år.

Vi tillbringar denna gång 7 heldagar på ön och förhoppningsvis blir det också lite cykling på eftermiddagen första dagen vi kommer till ön.

Efter hemkomsten från Mallorca är det sedan 10 dagar till säsongspremiären.