måndag 27 augusti 2018

Att söka utan att finna

Just nu är det svårt att hinna med att trycka in träning i vardagen. Dessutom har vädret inte varit så inbjudande med kyla och regn. Sedan var det ju också en rygg och muskulatur som spökar.

Hur som helst gör jag vad jag kan för att ha en hyfsat fräsch kropp och lite tryck i benen inför helgens tävlingar i Svanesund.

Förutom all rehab blev det därför tävlingsträning i Själevad i lördags vilket gav en bra genomkörare. I går ledde brist på tid och regn till att jag plockade fram trainern för första gången sedan april.

Lugn cykling förutom att jag körde två block med 30-30. Hårt i 30 sekunder och sedan distansintensitet i 30 sekunder. 8 ggr och sedan lugnare i 4 minuter innan jag körde 8 minuter till. Så totalt 16 minuter med intervaller och 4 minuters vila mellan. Rullade lugnt i totalt 40 minuter så jag summerar en timmes cykling. Det blev riktigt tufft under andra delen av andra intervallblocket och jag var tröttare än vad jag borde utifrån effekten jag tryckte. Det är helt klart långt ifrån någon knallform.

I kväll blev det 50 minuter till på trainern. 3 block på 6 minuter av 30-30. Idag låg de hårda 30 sekunderna lite lägre, medan de lugnare 30 sekunderna lite högre. Efter varje block var det 1 minuts lugn cykling innan det var dags igen. Efter 20 minuter var alla intervaller avklarade. En del känningar i mina ömma muskler som orsakas av ryggen och även ryggen var stel och spänd. Effekten gladde inte mer än i går. Trots en inte allt för hög puls så gick det inte trycka mycket mer. Inga toppenbesked alltså.

I morgon är tanken att köra med Vännäs CK på vår gemensamma träning och få till lite hårdkörning. Sedan helvila onsdag och torsdag, för att sedan väcka kroppen på fredag. Allt med hopp om att när jag kör tempot på lördag så är det med en hyfsad känsla i kroppen. Vi får se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar